Posted on: 18 marca 2021 Posted by: marketingwroclaw Comments: 1
Krasnale Wrocławskie a marketing

Jako lokalna firma z Wrocławia masz zapewne świadomość istnienia ponadczasowych form reprezentujących miasto na arenie ogólnopolskiej. Taką formą są Krasnale Wrocławskie. Zastanawiasz się teraz dlaczego o tym mówimy i jaki ma to związek z marketingiem? Wierzymy, że nawiązania do lokalnej tradycji mogą bardzo pomóc promocji Twojej lokalnej firmie. Czytaj dalej a przekonasz się jak!

Krasnale wrocławskie – o co chodzi?

Krasnale wrocławskie stały się integralną częścią krajobrazu Wrocławia. Jednak geneza ich powstania nie jest dla wszystkich w stu procentach jasna. Swoje istnienie krasnale zawdzięczają działaczom antykomunistycznym, którzy malowali je na zamalowanych przez władze PRL-u hasłach antykomunistycznych. Pierwsze dwa krasnale pojawiły się w nocy z 30 na 31 sierpnia 1982 roku. Krasnale zostały na chwilę zapomniane, aby masowo powrócić w połowie lat 80. wraz z działalnością ruchu „Pomarańczowej Alternatywy”.

Krasnoludki na ścianach wrocławskich budynków pojawiały się systematycznie, aż do roku 2001, kiedy to przy ulicy Świdnickiej pojawiła się pierwsza figurka. Niewielki krasnal był hołdem dla ruchu Pomarańczowej Alternatywy. Wrocławianie niezwykle ciepło przyjęli krasnala i na fali tego pozytywnego odzewu zaczęły pojawiać się kolejne figurki. Absolwent wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, Tomasz Mroczek, zaprojektował pięć pierwszych rzeźb, które później zostały ufundowane przez władze Wrocławia.

Teraz krasnale stały się symbolem miasta i są kochane przez wrocławian i turystów. To właśnie im najchętniej robimy zdjęcia i fotografujemy się z nimi. Są również świetnym produktem marketingowym wyrażonym np. w formie breloczków, pocztówek czy magnesów na lodówkę.

Jest ich we Wrocławiu około 400 i ciągle powstają nowe. Są symbolem Wrocławia, ale na stałe wrosły w jego krajobraz i przyciągają uwagę turystów jak magnes. Niewiele osób jednak wie jak i gdzie powstają wrocławskie krasnale.

 

Krasnale Wrocławskie a biznes

Prawdziwy wybuch zainteresowania krasnale wrocławskie przeżyły w 2006 roku, kiedy to liczne firmy i stowarzyszenia zapragnęły, aby przed ich siedzibami zamieszkały krasnoludki o odpowiadającym im profesjach. W taki sposób przy jednym z barów w centrum pojawił się Pierożnik a przy dwóch wrocławskich hotelach swoją siedzibę znalazły Bamboszek i Europejczyk. Natomiast, pieniądze z miniaturowego bankomatu przy jednym z wrocławskich banków, wypłacał Bankus.

Krasnale wrocławskie są genialną atrakcją dla turystów. Miasto posiada nawet mapę, na której zaznaczone są wszystkie pomniki krasnali. Co prawda są one porozmieszczane w różnych częściach miasta, jednak odszukiwanie tych najbardziej popularnych również sprawia ogromną przyjemność. Krasnale mają także własne święto raz w roku, we wrześniu – jest to Festiwal Krasnoludków, w który angażuje się całe miasto. Krasnoludki są symbolem Wrocławia,  każdy właśnie z nimi kojarzy to miasto.

 

Krasnale Wrocławskie a marketing Twojej firmy

Przesłanie jakie niesie za sobą obecność krasnali we Wrocławiu uległo zmianie. Można powiedzieć, że teraz zyskały przede wszystkim charakter marketingowy. Każda firma, jeżeli tylko ma takie życzenie może nabyć krasnala i postawić go przed siedzibą firmy i w oparciu o jego obecność budować marketing. Dobra wiadomość jest taka, że jeżeli również chciałbyś zdobyć się na jeszcze bądź co bądź nietypową formę marketingu i podkreślić lokalny aspekt działalności swojej firmy, masz na to szansę.

Procedura uzyskania własnego krasnala nie jest skomplikowana, jednak wymaga czasu. Jeżeli marzysz o własnym maluszku powinieneś zacząć od początku: wymyślić unikatowe imię, opisać jego wygląd a także określić osobowość skrzata. Z tymi informacjami musisz udać się do metaloplastyka, który zrealizuje projekt. Jeszcze przed postawieniem krasnala przed siedzibą firmy, musisz uzyskać zgodę właściciela miejsca, w którym znajduje się budynek przeznaczony na nowy dom krasnala. Co ciekawe, nie trzeba wypełniać tony wniosków i czekać na ich rozpatrzenie – cel jest taki, aby umożliwić każdemu posiadanie miejskiego krasnala.

To, co powinieneś uwzględnić w momencie podejmowania decyzji o wprowadzeniu Krasnoludków Wrocławskich do swojego marketingu to koszty. To właśnie Ty jako przyszły właściciel będziesz musiał zapłacić za projekt i wykonanie krasnala. Cena zależy od rodzaju krasnala i trudności w realizacji pomysłu i waha się od 500 do 4 tysięcy złotych. Czas oczekiwania na figurkę to ok. 2-4 tygodnie.

Jak wykorzystać Krasnoludki Wrocławskie w marketingu?

Sposobów na wykorzystanie Krasnoludków Wrocławskich w marketingu z pewnością jest wiele. Możesz na przykład zorganizować konkurs w social media na imię krasnoludka, który będzie ozdobą a także w pewnym sensie symbolem Twojej firmy. Możesz również wymyślać pasjonujące przygody, z którymi mierzy się Twój krasnal i opisywać je na łamach swojego bloga. Krasnoludek kojarzący się z Twoją firmą, z łatwością zapadnie w pamięć Twoim potencjalnym klientom.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

1 people reacted on this

  1. Te krasnale to super sprawa! Jak byłam we Wrocku niedawno, to szukaliśmy z mapką, żeby wszystkie zobaczyć. Takie pomysły jak te z krasnalami powodują, że Wrocław jest jeszcze bardziej atrakcyjny dla turystów. Fajnie by było, gdyby inne miasta poszły za przykładem Wrocławia!

Leave a Comment