Czym jest popularny marketing treści, czyli content marketing? Czy każdy biznes go potrzebuje? Obecnie to właśnie on bije rekordy popularności wśród najczęściej polecanych narzędzi i zmienia świat marketingu internetowego. Okazuje się, że bez content marketingu i regularnego budowania treści, nie wyprzedzisz konkurencji i w efekcie nie odniesiesz sukcesu.

Dlaczego marketing treści stał się popularny? Jedną z przyczyn może być duży nacisk Google na budowanie wartościowych dla czytelników treści. Niemal całe pozycjonowanie opiera się na tworzeniu merytorycznych treści, angażujących daną społeczność. Jeżeli chcesz budować wartość swojej firmy i zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów powinieneś zainteresować się tworzeniem content marketingu we Wrocławiu – jeżeli Twój biznes ma lokalny wymiar.

Czym jest content marketing?

To co już wiesz, to fakt, że content marketing to budowanie wartościowych treści mających zainteresować Twoją grupę docelową. Jest to rodzaj inbound marketingu, czyli takiego, który sam pozwala odnaleźć się zainteresowanym użytkownikom. Ten rodzaj marketingu w żadnym stopniu nie bywa ‘opresyjny’ – nie zmusza Twoich odbiorców do podjęcia akcji, a sprawia, że na Twoją stronę trafiają Ci, którzy mają problem i zauważą, że właśnie ona może pomóc im go rozwiązać.

Użytkownik sam podejmuje decyzję czy chce zostać Twoim klientem na podstawie contentu, który publikujesz na swojej stronie. Jednak, content marketing to nie tylko artykuły a jedynie jego mała część. Tak naprawdę ta dziedzina marketingu jest bardzo szerokim pojęciem obejmującym wiele rodzajów publikacji. Oto, jakie formy content marketingu również lokalnego we Wrocławiu, możemy wyróżnić:

  • Poradnik i artykuł ekspercki – najczęściej znajdujące się w sekcji blogowej. Prowadzą użytkownika przez całe zagadnienie krok po kroku, a Tobie pozwalają na przekazanie informacji nt. obszaru Twojej działalności i pokazania siebie jako eksperta, któremu mogą zaufać.
  • E-booki – dotyczące np. jakiegoś aspektu branży, w której działasz. Może być bezpłatny, ale za jego pomocą możesz zbierać zapisy na newsletter.
  • Opisy na stronie internetowej – potężna forma, która ma za zadanie opisać to, czym się zajmujesz, ale w sposób angażujący.
  • E-mail marketing (newslettery) – spersonalizowane informacje przekazywane do bazy twoich klientów i potencjalnych klientów. Ten rodzaj komunikacji buduje trwałą więź.
  • Post blogowy – czyli dzielenie się Twoją ekspercką wiedzą za darmo. Ta forma tworzy zaufanie do ciebie jako do eksperta i pokazuje, że ważne jest dla Ciebie dobro Twojego czytelnika.
  • Webinar – kolejny sposób, aby podzielić się swoją wiedzą z klientami. Służy również promowaniu Twoich usług lub produktów.
  • Infografika – czasem obrazy bardziej przemawiają do wyobraźni odbiorców niż słowa. Dlatego warto przyjrzeć się również graficznej formie content marketingu.
  • Wideo – treści atrakcyjne wizualnie przyciągają użytkowników, dlatego warto przekazać im wartości Twojej firmy, stosując przekaz ruchomy.

Content marketing we Wrocławiu – wewnętrzny czy zewnętrzny?

Oprócz tego, że istnieje wiele form content marketingu, wyróżnia się też dwa jego rodzaje. Nasza agencja prowadzi działania content marketingowe we Wrocławiu w podziale na te wewnętrzne i zewnętrzne.

Content wewnętrzny, to wszystkie treści tworzone i publikowane na Twojej stronie internetowej. Mamy tutaj na myśli opisy na stronie czy posty blogowe, a jeżeli prowadzisz sklep internetowy to będą to też opisy produktów i kategorii. Dzięki takim treściom, bogatym w słowa kluczowe ściągniesz większy ruch na swoją stronę, ponieważ będzie ona dużo lepiej widoczna w wyszukiwarce. Z kolei zwiększenie widoczności sprawia, że jeszcze więcej osób trafi na Twoją firmę i będzie miało okazję zapoznać się z Twoimi usługami lub produktami i ostatecznie je kupi.

Zewnętrzny content marketing to nic innego jak publikowanie artykułów na lokalnych portalach. W Twoim przypadku będzie to content marketing prowadzony na portalach we Wrocławiu. Dlaczego? Jeżeli chcesz zbudować zasięg oraz wiarygodność we Wrocławiu, musisz pojawiać się w lokalnych mediach. Dzięki nim dotrzesz do lokalnej społeczności i w nieinwazyjny sposób, a nawet taki, który daje wartość, zapoznasz potencjalnego klienta ze swoją ofertą poprzez publikację linku do swojej strony internetowej. Taki link równocześnie staje się tzw. ‘backlinkiem’, który w znaczny sposób podnosi rangę Twojej strony w wyszukiwarce.

content marketing Wrocław

Zalety content marketingu

Oprócz tego, że dobry content świetnie angażuje użytkowników, co jest kluczowe dla zwiększania sprzedaży, content marketing ma jeszcze wiele zalet, których nie widać na pierwszy rzut oka, a o których teraz pokrótce Ci opowiemy.

  1. Ma zasadniczą przewagę nad płatnymi reklamami – klienci coraz częściej korzystają z możliwości zablokowania reklam, których nie chcą oglądać. Content marketing opiera się na dystrybucji wartościowych treści, a więc użytkownicy nie mają potrzeby ich blokowania.
  2. Stosowanie content marketingu we Wrocławiu, wpływa na rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów – dobre treści pozwalają potencjalnemu klientowi na zbliżeniu się do marki i zapamiętania jej na dłużej. Niejednokrotnie klient wiąże się z marką emocjonalnie.
  3. Content marketing jest często tańszy od tradycyjnego marketingu – a to dlatego, że przynosi wyraźne efekty, jest łatwiejszy do wprowadzenia i bardziej popularny wśród klientów, co drastycznie zmniejsza kwotę, jaką musisz przeznaczyć na reklamę.
  4. Najbardziej efektywnym rodzajem content marketingu jest newsletter – to właśnie komunikacja przez e-mail oferuje najszerszy zasięg. Ponieważ e-mail spersonalizowany jest skutecznym i niedrogim sposobem dotarcia do klienta.

Stanowi on również idealne wsparcie dla marketingu szeptanego – daje użytkownikom pretekst do rozmowy.

Co ma analityka do content marketingu?

Mamy doświadczenie na rynku i wiemy, jak działa nasza konkurencja. Jednym z większych i niestety częstszych błędów popełnianych przez inne agencje marketingowe jest tworzenie artykułów. Może inaczej – nie mówimy, że tworzenie artykułów samo w sobie jest złą praktyką, a że skupianie się wyłącznie na tym jest sporym błędem i stratą ciężko zarobionych przez Twoją firmę pieniędzy. U nas, proces tworzenia contentu, przebiega zgoła inaczej.

Przed przystąpieniem do pracy, analizujemy czym interesują się użytkownicy, którzy poszukują informacji na temat produktów lub usług, podobnych do tych, które oferujesz Ty i które mogą rozwiązać ich problem. Tworzone przez nas treści odpowiadają na ich pytania, dają praktyczne rozwiązania i są świetnym spoiwem z komunikacją Twojej marki. Nie wymyślamy tematów od tak, jeszcze nie umiemy wróżyć z gwiazd (ale kto wie). Tworzone dla Ciebie treści mają wartość i wspierają sprzedaż.

Dla przykładu, jeżeli prowadzisz księgarnię i chciałbyś abyśmy przeprowadzili dla ciebie działania content marketingowe we Wrocławiu, to przeanalizujemy co wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy. Taka analiza może dać nam gotowe odpowiedzi, które będziesz mógł zastosować w ramach prowadzonej przez siebie działalności. Na przykład, może okazać się, że obok literatury w języku polskim, Twoi klienci doceniliby również możliwość zakupu książek w innych językach. Opracowując strategię content marketingu, weźmiemy pod uwagę zapotrzebowanie Twoich klientów i zaplanujemy artykuły odpowiadające na to zapotrzebowanie. Wobec tego skupiamy się tutaj na dwóch elementach, czyli przedstawiamy Twoją księgarnię jako rekomendowaną w obrębie Wrocławia oraz opiszemy możliwość zakupu oferowanej przez Ciebie literatury w językach obcych. Jednym postem na bloga możemy pozyskać dla Ciebie klienta na dwie usługi!