
Reklama w social mediach jest bardzo popularną formą promocji dla firm. Dzięki niej przedsiębiorstwa kontaktują się ze swoimi klientami i nawiązują z nimi więź. Firmy planując strategię reklamową stawiają sobie cele, które dzięki mediom społecznościowym są możliwe do zrealizowania. Zachowania konsumentów bardzo mocno zmieniały się na przestrzeni lat. Na porządku dziennym są takie działania jak: porównywanie cen, szukanie opinii o danym produkcie, dzielenie się swoją opinią w mediach społecznościowych ze znajomymi, ale także z całkowicie obcymi ludźmi. Obserwując to wszystko możemy stwierdzić, iż tradycyjne formy marketingu takie jak reklama w radio, telewizji czy prasie, chociaż ciągle wykorzystywane, powoli tracą na wartości. Jakie zalety ma reklama w social mediach i na co zwracać uwagę przy tworzeniu jej?
Reklama w social mediach – co to takiego?
Reklama w social mediach to forma promocji polegająca na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w mediach społecznościowych, kontakcie z konsumentami, budowaniu z nimi trwałych relacji oraz tworzenie zaangażowanej grupy odbiorców. Istnieje kilka różnych form reklam. Muszą one zostać wybrane tak, aby wśród tak dużej konkurencji, jaka obecnie jest na rynku, klient zdecydował się wybrać daną markę. W świecie, gdzie klient ma nieograniczone możliwości zakupowe, ponieważ może kupować produkty praktycznie z całego świata, ale z drugiej strony ma bardzo mocno ograniczony czas, bardzo ważne, a może nawet najważniejsze w dążeniu do osiągania zysku jest przekonanie go do własnej marki, do własnych produktów i to w jak najkrótszym czasie.
Konkurencja jest niewyobrażalnie duża, a co za tym idzie zdobycie konsumentów jest niewyobrażalnie trudne. Reklama w social mediach jest w stanie przyciągnąć klienta do firmy, stanie się to jednak tylko wtedy, gdy zostanie ona odpowiednio wykonana. Jakie zalety ma reklama w social mediach?
- Możliwość kontrolowania wydatków – jedną z zalet reklamy w mediach społecznościowych jest jej stosunkowo niski koszt w porównaniu z innymi formami promocji, co więcej można kontrolować budżet przeznaczanych na tę formę reklamy.
- Bezpośredni kontakt z odbiorcami – reklama w social mediach umożliwia bezpośredni kontakt z klientami oraz pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku wokół marki. Jest to obecnie bardzo ważne, by konsumenci czuli, że firma oferująca dany produkt jest do nich bardzo podobna.
- Duży zasięg – fakt, że z mediów społecznościowych korzysta co drugi człowiek pozwala zrozumieć jak wielkie możliwości daje ta forma promocji. Pozwala ona dotrzeć do bardzo dużej ilości swoich potencjalnych klientów. Social media w erze pandemii w szczególności zaczęły odgrywać dużą rolę, dzięki nim ludzie mogli się kontaktować i utrzymywać swoje relacje.
- Budowanie relacji – firmy powinny dążyć do budowania trwałych relacji z klientami i zabiegać o ich zaangażowanie. Budowanie zaangażowania nie jest łatwe, jednak przynosi wiele dobrych efektów, jednym z nich jest pozyskiwanie lojalności.
Reklama w social mediach – jak zdobyć duże grono odbiorców?
- Kontakt z klientem jest kluczem do sukcesu – to, że media społecznościowe są doskonałym miejscem do kontaktu z klientami, jest już wszystkim wiadome, jednak nie wszystkie firmy przykładają do tego dużo uwagi. Klienci mogą nawiązywać kontakt z firmą wysyłając bezpośrednie wiadomości, warto na nie odpowiadać, to pozwoli zmniejszyć dystans i wzbudzić więcej zaufania.
- Obserwowanie działań konsumentów w sieci – dzięki temu możliwe będzie bliższe poznanie klienta. Jego potrzeb, pragnień, problemów, radości i smutków. Ludzie publikują w sieci całe swoje życie, jest to świetny sposób na poznanie bliżej konsumenta, a następnie dopasowanie swojej oferty do jego wymagań.
- Stworzenie wyróżniającej się reklamy – obecnie na rynku konkurencja jest bardzo duża. Trzeba więc mocno przyłożyć się do stworzenia takiej treści, która będzie wyróżniała się na tle innych. Potrzebna w takich działaniach będzie duża kreatywność.
- Przypominanie o swojej ofercie – reklama w social mediach, niestety pojawia się bardzo często, a to natomiast przekłada się na uodpornienie się na nią użytkowników, zwykle są one pomijane bez większego przykładania do niej uwagi. Warto więc przypominać użytkownikom o swojej ofercie lub produkcie, którym klient był zainteresowany, ale z jakiegoś powodu nie zdecydował się na jego zakup.
Reklama w social mediach ma wiele zalet i pozwala na uzyskanie wielu korzyści. Wymaga to jednak dużego zaangażowania i kreatywności, aby wyróżnić się na tle innych. Warto poświęcić trochę więcej czasu swoim klientom, pozwoli to na zwiększenie ich zaufania do marki i polepszy ich postrzeganie o marce.