Kampanie w Google, to jedne z najczęściej przeprowadzanych kampanii w internecie i bardzo efektywny sposób pozyskiwania nowych klientów. Takie kampanie oparte są na SEM i SEO. Pozycja zbudowana przez Google powoduje, że to właśnie on narzuca trendy i standardy w zakresie tworzenia stron internetowych oraz ich zawartości.
Chcesz, aby Twoja strona znajdowała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to wiedz, że musi być ona odpowiednio zoptymalizowana technicznie, a jej zawartość musi wnosić dużą korzyść dla użytkownika.
Jaka jest różnica między SEM i SEO?
Chociaż skróty mogą być Ci znane, jeżeli jesteś spoza branży marketingowej, może być Ci trudno określić czym tak naprawdę się różnią. Nic dziwnego, skoro nawet w samej branży, SEO często mylone jest z pozycjonowaniem. W praktyce SEO i pozycjonowanie to dwa różne, ale mocno powiązane ze sobą działania, wzajemnie się uzupełniające. Pozycjonowanie bez SEO nie da optymalnych efektów i odwrotnie – muszą iść ramie w ramię, abyś mógł osiągnąć sukces.
SEO – Search Engine Optimalization to optymalizacja strony w taki sposób, aby była ona przychylnie analizowana przez algorytmy wyszukiwarki. To wszystkie działania, które podejmujesz na stronie, aby wyświetlała się wyżej niż strona Twojego konkurenta. My pracujemy w oparciu o SEO lokalne, czyli w tym przypadku SEO we Wrocławiu.
SEM (Google Ads) jest płatną reklamą, którą Google emituje w Twoim imieniu. Google Ads jest platformą aukcyjną typu PPC, w ramach której możesz wylicytować reklamy, które pojawią się powyżej organicznych wyników wyszukiwań. Tutaj ustalasz swoją grupę docelową, której będzie wyświetlała się Twoja reklama.
SEO we Wrocławiu jest ważne. Dlaczego?
Rozwój Twojej firmy wyrażony jest zaufaniem, które zbudujesz wśród ludzi, a także wśród… algorytmów. Od tego, czy Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania zależy to, jak Twoją stronę widzi robot Google i czy będzie uważał ją wartościową dla użytkowników, których może na nią sprowadzić.
To co było kiedyś funkcją przekazów ustnych, a później radia i telewizji teraz pozostaje w gestii internetu, który stał się kluczowym źródłem pozyskiwania informacji i kupowania produktów. Mówi się, że jak nie ma Cię w internecie to znaczy, że nie istniejesz. I tak jest w istocie. Mając firmę musisz znaleźć się w sieci, aby Twoi potencjalni klienci mogli Cię poznać. Jeżeli tego nie zrobisz, utrudnisz użytkownikom poznanie siebie i w konsekwencji pozbawisz się przychodów z tytułu sprzedaży swoich produktów lub usług.
Jednak obecność to nie wszystko. Aby odnieść sukces w świecie pełnym konkurencji, musisz być również aktywny. Każdy element Twojego biznesu musi być przemyślany, a Twoje działania zoptymalizowane – tak jak Twoja strona. To od tego, czy jest zoptymalizowana zależą kolejne działania, które będziesz podejmować. Bo wszystko zaczyna się od początku. Od poznania Ciebie i Twojej firmy.
Co może zaoferować Ci SEM prowadzone we Wrocławiu?
SEM i SEO prowadzone we Wrocławiu, tak samo jak SEO i pozycjonowanie to nierozdzielne pary. Jeżeli Twoja strona będzie odpowiednio zoptymalizowana pod względem technicznym, a treści będą wartościowe i dobrze zaprojektowane, to kampania SEM będzie bardziej skuteczna. Tak samo jak w przypadku pozycjonowania dla robota Google ważne są treści na stronie tak samo, podczas kampanii SEM sprawdza on wartość jaką strona przynosi użytkownikowi. Jeżeli wynikiem analizy algorytmów będzie niska wartość strony, mogą nawet zablokować jej wyświetlanie.
Mechanizmy reklamowe Google są tak skonstruowane, aby każdy mógł sobie z nimi poradzić. Niemniej, ustawienie efektywnej kampanii może okazać się niezłym wyzwaniem, dlatego w naszej agencji mamy specjalny zespół, który zajmuje się ich uruchamianiem na życzenie klienta. Jego członkowie są wyszkoleni i posiadają ogromne doświadczenie w prowadzeniu kampanii SEM we Wrocławiu, dlatego warto im zaufać.
Kampania w wyszukiwarce daje Ci możliwość precyzyjnego dotarcia do osób, które poszykują rozwiązania swojego problemu lub zaspokojenia potrzeby zakupowej. Użytkownicy, których cechy zdefiniowałeś i którzy wpisują konkretne zapytanie zobaczą Twoją reklamę, klikną w link i zapoznają się z Twoją ofertą. Jeśli jest przedstawiona w czytelny i zrozumiały sposób, to najprawdopodobniej pozyskałeś klienta!
Ale jak zidentyfikować osobę, która zostanie wkrótce Twoim klientem? Menadżer kampanii pozwala określać bardzo precyzyjnie, jakie cechy ma mieć osoba, której zostanie wyświetlona reklama. Może to być osoba z Wrocławia i najbliższej okolicy, która jest mężczyzną i interesuje się branżą związaną z Twoimi produktami. Możesz również określić to, czy osoba ta jest zamożna i jakie posiada wykształcenie. Możliwości są niemal nieograniczone, a przy tym możliwe jest również prowadzenie kampanii niskobudżetowych.
Kampania graficzna – GDN
SEM i SEO we Wrocławiu to nie wszystko – jest jeszcze jedna niespodzianka, kampania GDN.
Kampania GDN, czyli Google Display Network, to w odróżnieniu od SEM i SEO które są reklamami tekstowymi, jest prowadzona w formie graficznej. Kampanię banerową można wyemitować na lokalnych serwisach internetowych. Jest to narzędzie doskonale budujące rozpoznawalność Twojej marki i co ważne jest stosunkowo tanie.
Jeśli zlecisz wykonanie kampanii GDN naszej agencji wybierzemy dla Ciebie lokalne portale z Wrocławia i/lub okolicy, które mają podpisaną partnerską umowę z Google i wyświetlamy się tam, gdy pojawiają się wskazane słowa kluczowe. Oznacza to, że jeżeli jesteś właścicielem kwiaciarni we Wrocławiu, a na lokalnym portalu pojawią się dyskusję o kwiatach na ślub, to osobom dyskutującym pojawi się Twoja reklama.
Co ważne, nie płacisz za wyświetlenia reklamy, a jedynie za kliknięcia i przejścia użytkowników na Twoją stronę!
Reklama podążająca za odbiorcą
W zanadrzu dobrego marketingowca czai się jeszcze jedno, bardzo efektywne narzędzie. Jest nim remarketing. Kampania ta jest idealnym uzupełnieniem działań SEM i SEO we Wrocławiu.
Kampania remarketingowa zaprojektowana jest tak, aby ‘śledzić’ użytkownika, który był na Twojej stronie, ale z jakiegoś powodu, nie dokonał zakupu. Reklama chodzi za nim po stronach, które odwiedza, a zamiast oferty konkurencji widzi właśnie Twoją reklamę!
Prowadzenie kampanii remarketingu w ogromniej mierze napędza i optymalizuje sprzedaż. Do zakupu łatwiej zachęcić osobę, która już zapoznała się z Twoją ofertą, bo wpadła ona do tzw. lejka sprzedażowego. Nieprzypadkowość tych osób jest ogromnym plusem i z pewnością podniesie sprzedaż Twoich produktów lub usług. Remarketing to walka o uwagę użytkownika, która dzięki nam, może zostać przez Ciebie wygrana.
Nie zwlekaj i skontaktuj się z nami. Nie pozwól, aby niewykorzystane szanse na sprzedaż odebrały Ci pieniądze na które zasługujesz. Sprawdź jaki potencjał drzemie w kampanii SEM i SEO.