Posted on: 15 marca 2021 Posted by: marketingwroclaw Comments: 0

Mogłoby się wydawać, że reklamować się we Wrocławiu, czyli na lokalnym rynku będzie łatwiej niż promować swój biznesu w całej Polsce. Okazuje się jednak, że również lokalnie konkurencja nie śpi i trzeba znaleźć ten unikalny sposób na efektywną promocję. Jak to zrobić? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie.

Lokalny biznes – co to oznacza?

Sposoby promowania własnego biznesu na poziomie lokalnym nie różni się zbytnio od promowania go na szczeblu ogólnokrajowym. Narzędzia pozostają te same, jednak ich zastosowanie ulega minimalnej zmianie. Po prostu opierają się na targetowaniu innej grupy docelowej z naciskiem na jej lokalne pochodzenie.

Marketing lokalny, bo tak się to nazywa, skupia się na promowaniu tych biznesów, które świadczą usługi na ściśle określonym rynku tzn. na terenie danego miasta, gminy lub tez powiatu. Jest to doskonała forma zwłaszcza dla niewielkich biznesów prowadzących swoje działania jedynie w danym miejscu. Mamy tutaj na myśli np. lokalne restauracje, zakłady fryzjerskie, ale i gabinety kosmetyczne, szkoły językowe lub kwiaciarnie i wiele, wiele innych. Działania prowadzone lokalnie, pozwalają stosunkowo niewielkim kosztem budować świadomość istnienia marki, zdobyć zaufanie danej społeczności i ostatecznie znacznie zwiększyć sprzedaż.

 

 

Jak reklamować się lokalnie

Nie jeden właściciel strony internetowej wie, jak istotne jest pojawianie się witryny w  SERP (Search Engine Results Page). Rzecz jasna, im wyżej, tym lepiej. Pozycjonowanie strony to nie jedyny sposób na widoczność w Google czy innych wyszukiwarkach, chociaż dający najbardziej oczekiwane efekty. Wyniki oznaczone, jako reklama także zapewniają widoczność, jednak jest to rozwiązanie ograniczone czasowo.

Tak długo, jak prowadzimy kampanię linków sponsorowanych, strona znajduje się na karcie wyników (na górze lub pod nimi). Kolejną sprawą jest wizerunek firmy w sieci, który można kreować w social media. Na ogół traktowany jest jako wspomaganie biznesu i ma na celu budowanie społeczności wokół marki przy jednoczesnym promowaniu produktów i usług (zwłaszcza nowości w ofercie). Aktywność w mediach społecznościowych jest równie ważna, jak widoczność firmy w Google, ale to przed wszystkim od wyszukiwarki zaczyna się proces zakupowy.

 

Jak zacząć reklamować się we Wrocławiu?

Razem z pojawieniem się pomysłu na to aby reklamować się jako firma, powinieneś pomyśleć o celu promocji. Warto wtedy postawić sobie pytanie ‘’co ma być wynikiem prowadzenia działań reklamowych?’’. Wyznaczenie konkretnego celu oznacza kierunek, w którym mają iść poszczególne działania reklamowe, a także definiuje narzędzia, które zostaną użyte do jego realizacji. Po określeniu celu, warto podejść do promocji pod szerokim kątem. Spróbuj nie ograniczać się do jednej formy reklamowej, ale przetestuj i łącz je ze sobą, aby ostatecznie wybrać te, które dają najlepsze rezultaty. Jak wybrać optymalny sposób na reklamowanie się we Wrocławiu? Sprawdź naszą listę!

 

Podsumowanie sposobów na to jak reklamować się we Wrocławiu

Jeżeli trafiłeś tutaj, ponieważ dopiero zaczynasz prowadzić działalność i szukasz pomysłów na marketing, na to jak reklamować się we Wrocławiu to dobrze trafiłeś. Oto jakie masz możliwości, aby zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki i rozpoczęcie efektywnej sprzedaży swoich usług lub produktów:

  • Stworzenie strony internetowej – zarówno w wymiarze lokalnym jak i ogólnokrajowym, posiadanie własnej strony internetowej jest niezbędne dla dobrego funkcjonowania firmy. Jest to główne miejsce, z którego klienci będą czerpać wiedzę na temat Twojego biznesu, a także, jeżeli założysz sklep internetowy, kupować Twoje produkty i usługi. Porządna, dobrze zaprojektowana strona internetowa to tak naprawdę niezbędne minimum do prowadzenia działań promocyjnych.
  • Lokalne pozycjonowanie – jeśli skupisz się na budowaniu pozycji na podstawie frazy lokalnej np. kwiaciarnia Wrocław, zostaniesz zauważony w Google. Jeżeli zagęszczenie frazy będzie odpowiednie, a treści na Twojej stronie wartościowe i dostosowane do frazy zaistniejesz zarówno w wynikach organicznych jak i Mapach Google. Szczególnie to drugie miejsce może przynieść Ci wielu klientów, ponieważ użytkownicy często szukają firm znajdujących się najbliżej ich miejsca pobytu, a forma graficzna zdecydowanie im to ułatwia. W ten sposób zbudujesz lokalny brand i zyskasz przewagę nad konkurencją.
  • Reklama za pośrednictwem social media – już niejednokrotnie wspominaliśmy, że reklama w social media bywa niezwykle efektywną formą promocji. Głównie ze względu na to, że obecne są tam miliony użytkowników i masa ludzi reprezentująca Twoją grupę docelową. Kluczem do sukcesu jest skrupulatnie określenie cech, którymi muszą charakteryzować się Twoi potencjalni klienci oraz systematyczne i regularne prowadzenie profili. Na swoim profilu, warto informować klientów o bieżących wydarzeniach czy promocjach oraz komunikować się z nimi w czasie rzeczywistym. Jeżeli chciałbyś wiedzieć więcej, zapraszamy do naszego wpisu o promocji w social media.
  • Współpraca z lokalnymi mediami – tutaj wchodzimy już trochę w działania z obszaru Public Relations, jednak wierzymy, że kontakt z dziennikarzem i obecność w mediach w znaczny sposób pomoże Twojej marce na zaistnienie w świadomości klientów.
  • Marketing szeptany – czyli rekomendacje Twojego biznesu udzielane przez innych, zadowolonych klientów. Zdecydowanie łatwiej jest zaistnieć w świadomości klientów poprzez system poleceń.

Jak widzisz, sposobów na to jak reklamować się we Wrocławiu jest wiele. Jeżeli nie chcesz robić tego samodzielnie, nie wahaj się i napisz do nas, a chętnie Cię wyręczymy!

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment