Posted on: 26 marca 2021 Posted by: marketingwroclaw Comments: 0
Skuteczna reklama we Wrocławiu

Reklama w Internecie jest niezwykle istotna. Decyduje się na nią coraz więcej firm z uwagi na dość niskie koszty wejścia i stosunkowo szybki czas zwrotu inwestycji. Ciągły postęp technologiczny sprawia też, że mimowolnie wiele firm musi dostosować się do obowiązujących standardów i wejść w marketing internetowy, m.in. po to, aby nie oglądać pleców konkurencji. Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest znalezienie magicznego i szybkiego w skutkach sposobu na zwiększenie sprzedaży za pomocą skutecznej reklamy. Ale czy skuteczna reklama we Wrocławiu jest w ogóle możliwa? Czy tak duże miasto pomieści jeszcze jeden biznes w tej walce konkurencji? Dzisiejszy wpis poświęcimy na to, aby omówić, jak powinna wyglądać skuteczna reklama dla firm z Wrocławia.

 

Skuteczna reklama Wrocław – najważniejsza zasada

Aby reklama była skuteczna musi zostać odpowiednio zaprojektowana i zoptymalizowana. I co, to wszystko? Zasadniczo jest to najważniejsza zasada, ale sam proces jest bardziej skomplikowany. Jeżeli nie zostanie przeprowadzony on odpowiednio, pieniądze włożone w kreacje mogą się nie zwrócić.

Skuteczna reklama dla firm z Wrocławia to taka, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta i wymusi na nim konkretną, oczekiwaną przez Ciebie akcję. Ogłaszasz reklamę, aby uzyskać określoną reakcją klienta – chcesz, aby ją zobaczył i po prostu kupił Twój produkt lub usługę. Ale jak przyciągnąć uwagę klienta? Czy wystarczą atrakcyjne grafiki albo czy kluczem jest pięknie napisany tekst? Sztuka dobrej reklamy wyrażona jest jednym, krótkim hasłem – AIDA.

Model AIDA obrazuje sposób oddziaływania skutecznej reklamy. Jest to model psychologicznego wpływu na klienta i sposób jego zachowania. Pochodzi on od angielskich słów:

  • Attention – uwaga
  • Interest – zainteresowanie
  • Desire – pragnienie
  • Action – akcja

Jest to przepis na zaprojektowanie dobrej, wzbudzającej zaangażowanie i chęć zakupu reklamy. Zgodnie z tym co powyżej, powinna ona przyciągać uwagę potencjalnego klienta, zainteresować go reklamowanymi produktami i skupiać uwagę na jego głównych aspektach a ostatecznie wywołać nieodpartą chęć posiadania produktu. Jednak właściciele, a często nawet marketerzy pojmują działania prowadzące do wypuszczenia skutecznej reklamy z pominięciem tych dwóch środkowych i niezwykle ważnych elementów – nie próbują zainteresować klienta produktem ani wywołać w nim pragnienia jego posiadania.

Jak powinna wyglądać skuteczna reklama dla firm z Wrocławia?

 

Jeżeli własnymi siłami próbujesz wdrożyć skuteczną reklamę dla swojej firmy działającej we Wrocławiu, powinieneś skupić się na rozbiciu podanego przez nas przepisu AIDA na poszczególne części.

Zacznij do A – attention. Wierzymy, że jednym z bardziej efektywnych miejsc, które uczynią Twoją reklamę bardziej widoczną jest Facebook. Możesz wykreować ją za pomocą Menadżera Reklam, który to w naszej opinii zdecydowanie góruje nad opcją stworzenia reklamy z poziomy fanpage. Na tym etapie, zwróć uwagę na problem klienta, ale póki co bez nakłaniania go do dokonania zakupu. Nie powinieneś tutaj kierować się zasadą problem – rozwiązanie, gdyż może wzbudzić w kliencie niechęć, co jest skutkiem odwrotnym do zamierzonego. Zamiast tego przejdź do I – interest czyli zaproponuj klientowi darmową pomoc lub okazyjną ofertę. Jest to świetny wstęp do kreowania listy mailingowej, bardzo użytecznej w późniejszym prowadzeniu biznesu, ponieważ klient, aby uzyskać dostęp do materiału będzie musiał zostawić swój adres e-mail.

Klient trafia do Twojej bazy, a Ty zyskujesz czas, aby wzbudzić w nim pragnienie zakupu, czyli zastosowanie ma tu kolejny etap układanki – D jak desire. Specjalnie zaprojektowany autoresponder automatycznie wysyła użytkownikowi maila, którego zadaniem jest rozbudzenie chęci zakupu. Dopiero ten etap kończy się zachęceniem klienta do zakupu konkretnej usługi lub produktu, czyli A – action.

Wszystkie powyżej zaproponowane etapy są pełnym cyklem powstawania skutecznej reklamy, który prowadzony jest automatycznie i bez dodatkowych kosztów. Dzięki etapom odpowiednio rozłożonym w czasie zyskujesz czas na rozbudzenie chęci zakupu, który jest znacznie dłuższy niż 30 sekund dostępnych np. w spocie reklamowym. Model AIDA to nawet 30% więcej skuteczności, czyli 30x więcej klientów!

Wybierz swoją grupę docelową, aby reklama była skuteczna!

 

Jest jeszcze jeden, bardzo ważny warunek, aby reklama oparta o model AIDA była skuteczna: musisz dobrze dobrać grupę docelową.

Jeżeli swoją reklamę kreujesz za pomocą Menadżera Zadań na platformie Facebook zadanie masz ułatwione. Facebook oferuje ogromne możliwości targetowania dlatego warto się z nimi zapoznać i zastosować te, które w najbardziej optymalny sposób pomogą Ci znaleźć ludzi, którzy kupią właśnie od Ciebie. Ponieważ Twoją intencją jest stworzenie skutecznej reklamy dla firmy z Wrocławia Twoim najważniejszym kryterium będzie znalezienie ludzi lub firm, które działają lokalnie. Jeżeli ustawisz taki warunek, masz gwarancję, że Twoja reklama pokaże się tym, którzy mieszkają lub obecnie przebywają we Wrocławiu. Inne cechy musisz dobrze przemyśleć, a najlepiej stworzyć obraz swojego idealnego klienta.

Jeśli jednak, chciałbyś zyskać czas na prowadzenie strategicznych działań i dowiedzieć się jak skutecznie reklamować się we Wrocławiu, możesz zwrócić się do nas a chętnie pomożemy Ci stworzyć skuteczną reklamę we Wrocławiu.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment