
Wielu przedsiębiorców po utworzeniu strony internetowej zastanawia się nad współpracą z agencją marketingową agencja marketingową. W lokalnym biznesie, często zdarza się, że strategia marketingowa opracowana przez profesjonalną agencję z Wrocławia, pozostaje w sferze marzeń. Jest to szczególnie widoczne wśród firm działających na mniejszą skalę. Często wynika to po prostu z niewiedzy, ale zdecydowana większość boi się kosztów jakie musi ponieść zatrudniając agencję marketingową. Czy słusznie?
W pewnym sensie tak. Agencja marketingowa we Wrocławiu nie jest tylko jedna, ale jest ich we Wrocławiu jest od zatrzęsienia, więc ciężko wybrać tą, która okaże się warta zainwestowanych pieniędzy. W dzisiejszym wpisie, opowiemy Wam, na co warto zwrócić uwagę zawiązując współpracę w agencją marketingową we Wrocławiu, bo na tym lokalnym wymiarze znamy się najlepiej.
Agencja marketingowa we Wrocławiu – trudny wybór?
Cóż, właśnie jesteś na stronie agencji marketingowej z Wrocławia, więc zapewne interesuje Cię nasza oferta, a jeżeli czytasz ten wpis to przynajmniej nasz punkt widzenia. Spodziewasz się też pewnie, że w tym wpisie, będziemy opiewać nasze usługi w taki sposób, że w końcu skusisz się na współpracę z nami. Jednak, w naszym odczuciu wymiar tego wpisu jest inny – chcemy, abyś zobaczył, jak wybrać agencję, która spełni Twoje potrzeby. Chcielibyśmy, aby to była nasza agencja, ale wybór pozostawimy Tobie. Chcemy pokazać Ci Twoje opcje, bo to my jesteśmy doświadczeni we współpracy z biznesem. Przeczytaj więc, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji.
Agencja marketingowa we Wrocławiu musi być przygotowana do współpracy z Twoją firmą
Koniec i kropka. Niedopuszczalna powinna być dla Ciebie sytuacja, w której oferowane są Ci sztampowe rozwiązania, niedostosowane do Twojej działalności czy po prostu nieskuteczne w Twojej branży, a także bez uwzględnienia lokalnych czynników, które są przecież dla Ciebie szalenie istotne. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób agencja marketingowa ma zamiar przygotować się do świadczenia usług i czy w ogóle odpowiada Ci profil jej działalności i wielkość. Zarówno Ty, jak i agencja marketingowa powinniście mieć świadomość, że musi ona poznać Twój biznes i dostosować się do Twojego stylu – nigdy odwrotnie. Jeżeli agencja będzie chciała bezrefleksyjnie narzucić Ci sposób działania – uciekaj i znajdź nową agencję marketingową działającą we Wrocławiu.
Zainteresuj się również tym, aby poznać osobę lub zespół, który będzie obsługiwać Twój biznes a także zapytaj, dlaczego uważają, że właśnie on będzie odpowiednią osobą, aby prowadzić działania w imieniu agencji. Zapytaj ile lat doświadczenia ma dedykowany dla Twojej firmy specjalista, czy ma doświadczenie w prowadzeniu podobnych produktów i jakie były lub są jego obowiązki w prowadzeniu dotychczasowych klientów. Możesz zapytać również, czy w trakcie trwania umowy, możliwa jest zmiana opiekuna. Jeżeli agencja odpowie bez wahania na te wszystkie pytania, to znaczy, że jesteś na dobrej drodze do rozpoczęcia efektywnej współpracy.
Dobra agencja marketingowa we Wrocławiu – ustal zakres obowiązków
W procesie negocjacji agencie marketingowe z Wrocławia będą przekonywać Cię, że oferują kompleksową usługę bez ograniczeń. Czy wiesz co oznacza, że ktoś świadczy ‘’kompleksowe usługi’’? To może być wszystko i nic. Dlatego powinieneś dopilnować, aby usługi, które będą świadczone były szczegółowo wyszczególnione w umowie. Oto przykładowe pytania, jakie powinieneś zadać agencji:
- Czy jest i ewentualnie jaki jest minimalny czas jaki agencja będzie poświęcać na działania dla Twojego biznesu?
- Czy agencja będzie przygotowywać dla Ciebie wszelkie materiały potrzebne do promocji np. reklamy tekstowe, grafiki czy landing page?
- Czy agencja zaimplementuje dla Ciebie analitykę pod działania marketingowe np. zainstaluje Google Analytics czy zajmie się wdrażaniem map ciepła na stronie?
- Jakie będą dodatkowe koszty prac nie objętych zakresem obowiązków i jak będzie odbywało się rozliczenie?
Zdefiniuj cele współpracy i oczekuj prezentowania wyników
Dla twojego lokalnego biznesu współpraca z agencją marketingową z Wrocławia jest bardzo istotna. Dlatego ważne jest, aby cele współpracy także miały wymiar lokalny. Oprócz tego, cele powinny być policzalne, co oznacza, że w grę nie wchodzą sformułowania typu ‘’zwiększenie rozpoznawalności na rynku’’. Cele muszą być konkretne i policzalne.
Cele powinny być również określone w czasie. Konkretny deadline sprawi, że agencja będzie bardziej efektywna w swoich działaniach, bo będziesz miał prawo egzekwować konkretne działania w konkretnym czasie.
Twoją czujność powinien wzbudzić brak raportów z pracy agencji. Takie raporty są ekstremalnie ważne i pokazują, czy działania agencji zmierzają w dobrym kierunku. Dlatego, powinny być przygotowywane przynajmniej raz w miesiącu (jest to norma w przypadku większości agencji). Raporty powinny być bogate w analizę danych a nie powielać sztampowych stwierdzeń.
Oczywiście, to jeszcze nie wszystkie aspekty, na jakie powinieneś zwrócić uwagę w procesie wyboru agencji marketingowej z Wrocławia. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas!
Jeśli chodzi o moją osobę to bez wątpienia lubię kiedy moja firma jest “dobrze zaopiekowana” dlatego, z całą pewnością wybierając agencję, będę sugerowała się tym, jakie od samego początku pracownicy mają podejście do mnie jako przedsiębiorcy i czy będą zainteresowani pomocą w promowaniu mojej firmy na 100%. Zdecydowanie wybiorę taką, która wykaże się tutaj największym zaangażowaniem.